9:43

Раздуване на атмосферен двигател

Най-голям ефект в карбураторните двигатели се достига при инсталиране на няколко карбуратора с хоризонтален или наклонен поток на сместа така че всеки цилиндър да има свой въздушен тракт обезпечаващ максимална величина на дозареждане на цилиндъра в зоната от ДМТ до момента на затваряне на клапана при избрани режими /обикновенно в зоната на честотите на въртене на вала съответстващи на диапазона от M "k" max до N "e" max /.

Повишаването на мощността се постига за сметка намаляването на аеродинамичното съпротивление на такта всмукване при полиране на стените на всмукателния канал, ликвидиране на стъпките в местата на съединяване на входа на главата и каналите на карбураторите, експериментален подбор на размерите на каналите и фазите на газоразпределение с цел създаване на настроена система на всмукване и изпускане обезпечаваща на основните работни режими увеличаване на коефициента на напълване на двигателя по голямо от единица в резултат на дозареждането на цилиндъра. "Разчита се на следното - при високи обороти горивовъздушната смес има определена инерция, като скоростта на потока даже и при бутало в ГМТ е достатъчна да вкара още горивна смес в цилиндъра а и припокриването на двата клапана всмукателен и изпускателен, когато двата клапана са отворени, напускането на отпадъчните газове създават вакуум, който също способства дозареждането на цилиндъра".

На двигател с работен обем 1.45л., монтирането на два хоризонтални карбуратора "Вебер 40 ДСОЕЕ 44" (диаметър на дифузорите 40 мм) без никакви други изменения довежда до увеличение на мощностните показатели с 10…12% практически в целия диапазон от честоти на въртене на коляновия вал. Повишаването на степента на сгъстяване от 8.8 на 9.2 разширяването на каналите на всмукателната система и в съчетание с монтаж на два двукамерни карбуратора повишава максималната мощност на двигателя с 36% . Максималното значение на коефициента на напълване при това се увеличава от 0,9 при 3200 мин-1 до 0,96 при 4800мин-1, т.е. с 6%. Разширяването на фазите на газоразпределение и увеличаване повдигането на клапаните с 1 мм. обезпечава увеличаване на максималния коефициент на напълване от 0,96 при 4800 мин-1 до 1,04 при 6000 мин-1, т.е. с 8%.

По такъв начин комплекса от мероприятия /увеличаване проходните сечения н всмукателната система, монтаж на два двукамерни карбуратора, изпускателната система е с индивидуални тръби, повишаване степента на сгъстяване, повишаване максималната честота на въртене на коляновия вал/ в съчетание с необходимите конструктивни изменения свързани обезпечаването на безотказна работа на двигателя /изменение на детайлите от коляно мотовилковия механизъм, бутала и т.н./ обикновенно позволява да се повиши максималната мощност на двигателя до 120 кВт.
За двигател с работен обем 1,6…1,8л, като правило се приема монтаж на два двукамерни карбуратора "Вебер 40 ДСОЕЕ 44" с дифузори с диаметър 45мм.
При монтаж на два двукамерни карбуратора се налага да се подбират тяхната регулировка по пътя на замяна на горивните и въздушни жигльори на главната дозираща система и жигльорите на икономайзера или иконостата. В някои случаи е необходимо да се доуточнява регулировката по пътя на замяна на емулсионните тръбички.

Като различие от методиката на подбор на жигльори за карбуратори с последователно отваряне на клапите важно е във всеки комплект горивни и въздушни жигльори да се обезпечи отклонение на тяхната пропускателна способност не повече 1…2%. В противен случай неравномерноста на распределенито на сместа по цилиндрите по състав ще бъде твърде голяма. Реда на подбор може да направи по приведената по горе методика . При работа на вакуумна установка е необходимо да се има в предвид , че всяка секция работи само за един цилиндър за това при избор на размер на дифузора и смесителната камера се прави грешка като се сумират проходните сечения на четирите камери. Проходното сечение на единия дифузор и смесителната камера трябва да съответства на двигател с работен обем на всичките четири цилиндри тъйкато всмукването за всеки цилиндър се прави чрез една смесителна камера.

При монтажа на два карбуратора се налага да се сблъскваме с явлението резонанс довеждащо до отказ на работата на поплавковия механизъм в определен диапазон от високи честоти на въртене на кол.вал и преливане на гориво. За борба с това явление между главата на блока на двигателя и карбураторите се поставя гофрирана подложка от бензино-устойчива гума, която ще намали вибрациите предавани от двигателя на карбураторите.

your widget

 Subscribe in a reader

Recent Blog Posts

Recent Comments

your widget

Google News