9:36

Методи за регулиране на празния ход в процес на експлоатация

Достатъчно прост метод на регулиране на качеството на сместа на празен ход за двигател с неизносена цилиндро-бутална група се явява метода с помощта на тахометъра. Как да се изпълни това практически? Необходимо е да се разполага с тахометър с точност на измерване не по малко от 50 мин-1. Преди регулировката двигателя трябва да бъде загрят до зададената температура на охлаждащата течност.
Регулировката на карбуратора се извършва в следната последователност :

1. При неподвижно положение на винта за количество като се отчете показанието на тахометъра се избира такова положение на винта за качество, което обезпечава максимална честота на въртене на вала тоест това съответства на мощностна регулировка на системата за празен ход на карбуратора .

2. С винта за количество в карбураторите с автономна система за празен ход или винта който подпира дроселната клапа в другите типове карбуратори се установява честота на въртене на кол.вал nreg указана в таблицата .

3. Като се повторят изброените по горе опарации трябва да се постигне работа при режим nreg при положение винта за качество съответстващо на мощностен състав на сместа.

4. С винта за качество на сместа без да се променя положението на винта за количество или въздуха се намалява честотата на въртене на кол.вал до nx.x.min.
Натискайки рамото на дроселната клапа се повишават оборотите n до 1500…2000 мин-1. След това рязко се отпуска и е необходимо да се убедим че значението на nx.x.min. остава примерно на предишно ниво. Повтарят се тези операции 3…5 пъти.В най -лошия случай се повтарят и операциите от 1 до 4.

За автомобили с добро състояние на цилиндро-бутална група следователно имащи запас по концентрация на CH, има възможност да се намали разхода на гориво при работа на празен ход (до 5…10%) по пътя на включване на вакуумния автомат за изпреварване на запалването към заддроселното пространство.

За износените двигатели изхвърлянето на CH може да бъде снижен по пътя на увеличение значението на nx.x.min. с 10…15% и поставяне на по късен ъгъл на запалване с 2..4° .

За четири цилиндровите двигатели минималната неравномерност на честотата на въртене на вала обикновенно съответства на концентрация на CO 2…3%. При обедняване на състава на сместа концентрация 1,5% CO неравномерността на честотата на въртене се увеличава 2…2,5 пъти. В случай на крайна необходимост може да се проведе регулировката на празен ход и без прибори. Последователно се обеднява сместа с винта за качество и подържане препоръчаната честота на въртете на коляновия вал отвива се винта за количество или въздуха като се определя неустойчивата работа на двигателя на слух. След това бавно отвиваме винта за качество се обогатява сместа до тогава докато двигателя започне да работи равномерно.

your widget

 Subscribe in a reader

Recent Blog Posts

Recent Comments

your widget

Google News