9:31

Регулиране на карбуратора в пътни условия


Влиянието на отделните елементи на главната дозираща система върху състава на гориво-въздушната смес е показано на рисунката. 0 - при оргинални дозиращи елементи
1,2 - съответно при увеличени и намалени диаметри на горивните жигльори
3,4 - съответно при увеличени и намалени въздушни жигльори
5,6 -съответно при увеличени и намалени отвори на емулсионните тръбички

Освен горивния и въздушния жигльори на характеристиката на главната дозираща система влияят също така разположението и размерите на отворите на емулсионната тръбичка:дължината ,диаметъра и разположението на горивните и емулсионни канали особенно канала който идва от емулсионния кладенец в разпръсквача а така също и дозиращите елементи на празен ход. При режими с големи натоварвания когато в дифузора нараства а в заддроселното пространство намалява въздуха чрез системата на празен ход попада в главната дозираща система като предизвиква обедняване на сместа. Както следва от рисунката изменението на пропусквателната способност на горивния жигльор довежда към съответно пропорционално увеличение или намаление на разхода на гориво (криви 0, 1, 2). Изменението на диаметъра на въздушния жигльор почити не влияе на състава на сместа при малки разходи на въздух. Но при увеличение на последния функцията на въздушния жигльор рязко нараства. Изменението на размерите на отворите в емулсионната тръбичка влияе главно при малък разход на въздух и практически не оказва влияние при пълно натоварване. Последователност на операциите по корекция на регулировката на всяка една от дозиращите системи :

* Избира се регулировката на главната дозираща система при средни натоварвания;
* Уточнява се регулировката на системата за празен ход и преходната система при минимални натоварвания;
* Провежда се дорегулиране на карбуратора при високи натоварвания.

Преди провеждането на дорегулирането е необходимо да се определи пропусквателната способност на жигльорите в карбуратора и да се изготвят няколко горивни и въздушни жигльори за главната дозираща система с по- малка пропусквателна способност различаваща се примерно с 5%. Ако няма готови жигльори с необходимата пропусквателна способност те могат да се изработят по пътя на разпробиване на отворите и снемане на фаските с последваща корекция до зададената пропусквателна способност. "Тъй, като едва ли някой разполага с достатъчно точни инструменти тези операции не ги препоръчвам защото изискват крайно прецизни и много точни инструменти за пробиване, както режещи инструменти така и машина с, която да се направи подобна операция. С набор бормашина и свредла купени от най близкия магазин няма да стане - само ще повредите жигльорите.
Диаметър на
жигльора, мм
0,5 0,6 0,7 0,8 0,9 1 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 1,8
Пропусквателна
способност см3/мин
44 63 84 110 143 180 225 267 315 365 417 472 530 594
В пътни условия жигльорите на главната дозираща система на карбуратора се подбират в следващата последователност:

* Обеднява се горивновъздушната смес по пътя на промяна на горивния жигльор на първичната камера с по малка пропусквателна способност (с 5…10%);
* Ако в процеса на движение със скорост 90 км/ч не се наблюдават влошаване на динамичните качества и неустойчива работа на двигателя се променя горивния жигльор с още по ниска пропусквателна способност и така до тогава докато се появят "подскоци" "провали".Тогава се монтира предходния жигльор.Уточнението на регулировката се провежда със сманата на въздушния жигльор пропусквателната способност на който изменя разхода на гориво в по малка степен.

За карбураторите имащи намалени диаметри на дифузора на първичната камера (21 и 22мм), е целесъобразно да се увеличат с 1…2мм, особено при систематична експлоатация на автомобила с повишени натоварвания и скорости. В такъв случай е необходима пловно да се закръгли напречното сечение на профила на дифузора. Увеличението на диаметъра на дифузора на първичната камера довежда към начало на прехода на работа с две камери при по- големи скорости на движение на автомобила а следователно намаляване разхода на гориво. При това трябва да се променят горивни жигльори с по голяма пропусквателна способност, тъй като скоростта на въздуха в малкия дифузор при разпръсквача се намалява.

След завършване работите с главните жигльори се уточнява регулировката на системата за празен ход.

След обедняването на регулировките на дозиращите системи обезпечаващи работата на двигателя при средни и малки натоварвания в случай на явно влошаване динамическите качества на автомобила може да се подбере сечението на горивните жигльори на главната дозираща система на вторичната камера или икономайзера аналогично на подбора на дозиращите елементи на първичната камера. Постигнатия резултат се оценява по пътя на определяне времето за доускоряване от минимално устойчива скорост до 90…100км/ч. По точен резултат се получава когато динамичните качества на ускоряемост да се извърши на някакъв път с такава дължина, така че на изхода от него скороста на автомобила да не бъде твърде висока.

"Провалите", възникващи в началото на отваряне на дроселната клапа на вторичната камера се отстраняват по пътя на обогатяване регулировката на праходната система на вторичната камера.

При прехда на "обеднени" регулировки на карбуратора при частични натоварвания трябва да се увеличи ъгъла на предварение на запалването. За увеличаването на ъглъла на предварение на запалването е необходимо във вакуумния регулатора да се постави пружина с по малка твърдост и да се увеличи пределния ъгъл на завъртане на площадката с контактите в прекъсвача /делкото/.

your widget

 Subscribe in a reader

Recent Blog Posts

Recent Comments

your widget

Google News